Returer

Hur ser er produktgaranti ut?

Om du av någon anledning inte är nöjd med din Paula's Choice-produkt kan du returnera den till oss inom 60 dagar från inköpsdatumet så kommer vi att utfärda full återbetalning (exklusive fraktkostnader).

Om du använder vår 60 dagars pengarna-tillbaka-garanti påverkas inte din lagliga rätt att avbryta.

Vad gör jag om jag vill returnera en order?

  • Om du önskar returnera något, vänligen ring vår kundserviceför att be om en retur.
  • Det är inte möjligt att byta produkter.
  • Om du skickar tillbaka en produkt utan att informera oss kan det försvåra för oss att behandla din retur.
  • Vänligen ange ditt ordernummer, produkten du vill returnera och skälet till returen.
  • Vi ber dig även att packa produkten säkert och inkludera fakturan eller följesedeln. Om de inte finns tillgängliga längre, glöm då inte att ange ditt ordernummer och namn på ett separat papper och lägg med i paketet. 
  • Vänligen notera att vi inte inkluderar returetiketter i våra beställningar. När du kontaktar kundservice kommer de att dela returadressen med dig.
  • Se till att begära ett kvitto när du lämnar in paketet hos ombudet som bevisar att du har postat produkten till oss. Kvittot är kostnadsfritt men om du inte har ett kvitto kan det vara svårt för oss att ge dig pengarna tillbaka eller skicka en ny vara om paketet olyckligtvis skulle försvinna under transport.
  • Observera att vi endast godtar returer med bevis på att paketet har skickats (med spårning och/eller returadress). Kvitto för ditt köp av returporto är inte ett giltigt bevis på att du har postat det.
  • Om du har fått en gratis gåva/produkt vid beställning under en av våra kampanjer och vill returnera hela din order, behöver du även returnera den kostnadsfria gåvan/produkten till oss tillsammans med resten av din order för att vi ska kunna behandla din återbetalning. Om du returnerar hela din order men behåller den kostnadsfria gåvan/produkten kommer värdet av den kostnadsfria gåvan/produkten att dras av från återbetalningen för resten av din order.
  • Återbetalningar återbetalas till det kort/betalningsmetod som användes vid köpetillfället.
  • Tomma flaskor/tuber av produkter accepteras inte för återbetalning.
  • Vi kan inte godkänna returer som överskrider 60 dagar från köpedatumet.
  • Vi accepterar inte returer från beställningar som har gjorts via återförsäljare.

Mer information om vår returpolicy går att hitta i de ‌Allmänna Villkoren.

Hur avbryter jag en order?

Ditt rätt att häva ett avtal om försäljning av produkter, ingånget via denna webbplats, i enlighet med bestämmelserna i direktiv 2011/83/EU om konsumenträttigheter och all implementering därav i nationell lagstiftning, kan endast utövas under följande villkor:

  • du måste meddela Paula’s Choice via e-post eller brev inom 14 dagar efter att du har mottagit paketet med produkter, och ange att du vill utnyttja denna rätt;
  • Efter att du har skickat meddelandet som nämns i punkt 1 måste du utan dröjsmål och senast inom 14 dagar, återsända paketet till den adress som Paula's Choice anger i instruktionerna du har fått från Paula's Choice via e-post efter att ditt meddelande har bearbetats;
  • Efter att Paula's Choice har mottagit meddelandet om att häva köpet kommer Paula's Choice att återbetala köpeskillingen inom 14 dagar, inklusive standardporto och exklusive eventuella tillämpliga skatter och tullar andra än moms.

Mer information om hur man avbryter ett köp går att hitta i de ‌Allmänna Villkoren.

Hur lämnar jag in en reklamation?

Om du har klagomål angående en produkt eller tjänst, vänligen kontakta vår kundservice via ‌kontaktsidan‌ på webbplatsen eller via e-post: info@paulaschoice.se. Vår kundservice kommer att svara dig så snabbt som möjligt. Vanligtvis besvaras du inom en dag, men senast inom 14 dagar efter den dag då ditt klagomål mottogs. Om behandlingen av ditt klagomål tar längre tid än detta kommer du inom perioden av 14 dagar att få en bekräftelse på mottagandet och en uppskattning av när du kan förvänta dig ett fullständigt svar från oss. Det är möjligt att lämna in en reklamation om en produkt eller tjänst via ‌Stichting Webshop Keurmerk‌. Om ditt klagomål inte kan lösas till ömsesidig tillfredsställelse inom en rimlig tid efter att det har lämnats in, kan detta klagomål tas upp av skiljekommittén. Europeiska kommissionen tillhandahåller en plattform för onlinetvistlösning (ODR) som kan nås på http://ec.europa.eu/consumers/odr Vi är redo att delta i utomrättsliga tvistlösningsförfaranden inför en konsumenttvistnämnd.